MI voicebot használata bevásárlóközpontban

Social share

Képzeld el, hogy épp egy jó nagy bevásárlóközpontban vagy, és egy nagyon izgalmas könyvet szeretnél venni a mesterséges intelligencia nagyszerű tudományával kapcsolatban. A baj csak az, hogy fogalmad sincs, merre találod a könyvesboltot. Jelenleg a plázákban egyetlen lehetőséged van: odamenni az információpulthoz, ahol a kolléga elmagyarázza neked a helyes útvonalat. Neked, és a napi több ezer másik vásárlónak, akik keresnek valamit a házban. Nem túl hatékony. De van ennél hatékonyabb, méghozzá egy mesterséges intelligencia segítségével működő voicebot!

Pláza (voicebot - mesterséges intelligencia)
Source: PhotoMIX Company;  Pexels 

Mesterséges intelligencia segítségével működő voicebot?

A voicebot egy szoftver, mely nagyon hasonló a már széles körben ismert chatbotokhoz. Mindkettő használ mesterséges intelligencia alapú technológiákat. Annyi a különbség, hogy míg a chatbotnál írásban kell elküldened a robotnak a kérdéseidet, addig a voicebottal élőszóban tudsz vele beszélgetni. Ehhez a szoftver olyan technológiákat használ, mint a beszédfelismerés és -szintézis.

A voicebot integrálható humanoid robotokba, sőt digital human rendszerekbe is. Ezek a vásárlók rendkívül hatékony digitális segítői lehetnek vásárlás során. A fogyasztók számára egy bevásárlóközpont esetén is fontos a naprakész információ nyújtás offline és online eszközök egyidejű használatával. A Softbank Robotics legutóbbi webinárja épp a Sonae Sierra Pepper projektéről szólt. A cég több plázát is kezel Európa-szerte. Egy portugál bevásárlóközpontjukban kezdték el Pepper robotot alkalmazni.

A cég kutatásokat végzett a fogyasztók körében, Pepper robot elfogadottságával kapcsolatban. A vásárlók döntő többsége rendkívül pozitívan értékelte a Pepper és a hozzá hasonló humanoid robotok szerepét, és boldogan fordulnak hozzájuk boltokkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseikkel. A tanulmányok eredményei azt mutatják, hogy retail területen is érdemes innovatívnak lenni, és bátran használni a legújabb technológiai újdonságokat. Talán mondanom sem kell – Pepper robot is voicebot segítségével képes kommunikálni.

Hogyan tudja egy pláza szolgálatba állítani a voicebotot?

A mesterséges intelligencia segítségével működő voicebotok bármilyen számítógépen működőképesek, melyek rendelkeznek mikrofonnal és hangszóróval. Ez lehet egy PC, tablet, humanoid robot, de akár egy okostelefon is. Okostelefonba integrált megoldásunk például a pláza munkavállalóit segíti munkájuk hatékonyabb ellátásában. Így akkor is kapnak az adatbázisból pontos információkat, ha éppen mindkét kezük foglalt.


Források:
Blog.smart.tribune: Voicebots are the future of customer service;
Source of the featured image: PhotoMIX Company;  Pexels
Softbank Robotics Webinar