Voicebot

A Netlife Robotics legfőbb terméke a magyar nyelven is működő voicebot szoftver. Ez tulajdonképpen egy élőszóban irányítható beszélgető robotot jelent, mely mesterséges intelligencia technológiák segítségével működik. Működésében a beszédfelismerés és -szintézis fontos szerepet játszik. Jövőbe mutató technológia, de miért éri meg ügyfélszolgálaton használni? Oldalunkon erre a kérdésre is választ talál.

Illusztráció, voicebot szoftverünk bármilyen számítógépen fut
A kép forrása: Bongkarn Thanyakij; pexels.com

A voicebot segítségével a gépekkel tudunk kommunikálni. Egész pontosan egy szoftver robottal, mégis egész emberi módon. Nem csak kulcsszavakat kell mondanunk, hanem ahogy természetes, kerek mondatokat.

A robot segítségével marketing és ügyfélszolgálati feladatokat tudunk automatizálni. Az ügyfelekkel való kapcsolattartás nagy részében rendszeresen ismétlődő kérdések merülnek fel.

Ezek megválaszolására felesleges egy élő ember idejét elpazarolnunk, mikor ugyanazt a robot is képes ellátni. Nem arról van szó, hogy a robot elveszi az ember munkáját: a számítógéphez hasonlóan inkább segít feladataink elvégzésében.

Chatbot vs voicebot

Talán már mindenki számára ismeretes a chatbotok számtalan előnye. Működésük nagyban hasonlít a voicebotéra. Szinte bármilyen platformon használhatunk chatbotokat, feldobhatjuk vele céges weboldalunkat, növelve ezzel az ügyfélményt.

Az oldal látogatói azonnal kapcsolatba léphetnek a vállalkozással, feltehetik termékekkel szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseiket – egy robotnak. Éppen ezért nem mindegy, hogy mégis milyen robottal képviseltetjük cégünket.

A voicebot – többek között – ugyanezeket a feladatokat is el tudja látni. Ennél a botnál azonban nem kell pötyögnünk, elég a gép beépített mikrofonját használni, és a robot is élőszóban fog nekünk válaszolni. Ez egy sokkal természetesebb kommunikációs forma az ember számára.

Illusztráció voicebot képernyőképpel
bongkarn thanyakij fotója a Pexels oldaláról

Miből áll a voicebot?

  1. Hardver: a rendszer minimálisan csak mikrofont és hangszórót követel meg, így ez lehet okostelefon, tablet, de akár humanoid robot is
  2. Tudásbázis: kialakításához szükséges a partner közreműködése, lehetséges kérdéseket és a robot által megadott válaszokat tartalmazza, ami a Content Manager felülettel folyamatosan változtatható, bővíthető
  3. Kiegészítő lehetőségek: call center vagy robot műveltető felület (szükség esetén)

A voicebot mögött az alábbi fejlesztések állnak:

  • Szövegfelismerés
  • Szövegelemzés, nyelvi elemzés
  • Válaszgenerálás
  • Beszédszintézis

Kiknek ajánljuk?

Elsősorban olyan helyekre, ahol nagy mennyiségben kell rutinkérdéseket megválaszolni. Ilyenek például:

  • Call centerek
  • Recepciók
  • Információs pultok
  • Ügyfélszolgálatok
  • Stb.  

Milyen értéket teremtünk?

A digitalizáció és a mesterséges intelligencia szerepe napjainkban már megkérdőjelezhetlen.

  • Stabilitás a nagy fluktuációval rendelkező munkakörökben
  • Nagyobb ügyfélélmény
  • Költségcsökkentés
  • Automatizált kérdőíves felmérések