fbpx

Employer branding 4.0 – márkaépítés humanoid robottal

Social share

A napokban reppent fel egy nagyon izgalmas hír, amely szerint Pepper robot egy osztrák autóipari cég központjában erősíti a gyakornokok csapatát. Természetesen a cél az employer branding avagy a munkáltatói márkaépítés. Ebben a blogban megvizsgáljuk, hogyan segítheti elő egy humanoid robot a jobb munkáltatói imázst?

Pepper köszöntötte a cég munkavállalóit

Két évvel ezelőtt egy alföldi városban jártunk kollégákkal és persze robotunkkal, ahol a megrendelőnk egy helyi nagyvállalat volt. A feladat Pepper számára nagyon egyszerű volt: köszöntenie kellett a cég dolgozóit. Néhány szót beszélt velük, viccet mesélt, szaxofonozott.

Pepper robot szakmai fórumon

A cégnek ugyanis több kihívással is szembe kellett néznie. Jelentős fluktuáció, szakképzett utánpótlást pedig egyre nehezebben találtak, a hagyományos marketing módszerek ellenére is.

Így jött szóba Pepper robot meghívása, akivel egy rendezvényünkön találkoztak. Szakértőink a helyszínre vonultak, és beüzemelték Pepper robotot, aki a cég munkáltatói márkaarcává vált. A robot végig szaxofonozott, vicceket mesélt, de adott hasznos szakmai információt is annak, aki kérte.

Ezzel a kis showműsorral nagy sikert aratott a munkavállalók körében, akik végig filmezték, fotózták, szelfiztek is vele. A képeket, videókat rögtön töltötték is fel storyba, osztották meg Instán vagy LinkedInen. Így organikusan növelték a munkáltató imázsát.

Pepper robot szerepelt már csapatépítőn is

Minden marketinges tudja, hogy az employer branding tevékenységéhez számos eszköz áll rendelkezésre.

Nagy cégek esetén azonban ennél is több kell. Kell egy munkáltatói márkanagykövet, aki kitűnik a tömegből.

Szintén 1-2 évvel ezelőtt, egy multinacionális partnerünk szervezett a horvát tengerparton egy csapatépítővel egybekötött, szakmai rendezvényt. Az előadások közben Pepper robottal is interakcióba lehetett lépni.

Munkávallóknak továbbképzést, szakmai napot tartott egy szintén hazai érdekeltségű nagyvállalat, méghozzá egy budapesti hajón. Az előadások során még egy híres magyar pszichológust is meghívták, aki a motivációról tartott előadást. Természetesen erről eseményről sem hiányozhatott Pepper robot, aki még a színpadon is beszédet mondott.

Miért pont Pepper?

Mint korábban is megjegyeztem, az employer branding számos eszközt tartogat.

Nagyon egyszerű, sőt költséghatékony tud lenni az online hirdetés. Feltéve persze, hogy jó szakember készíti. Az online felületeken túl pedig szervezhetünk csapatépítőket a legkülönfélébb programokkal, és írhatunk PR cikket is a legnevesebb, leghitelesebb online hírportáloknak.

A kedvenc hagyományos megoldásom az, amikor szakmai napot szerveznek dolgozóknak vagy egyetemistáknak, melyre aztán híres szakembereket, humoristákat, mentális trénereket hívnak.

Azonban ezeket az eszközöket mindenki ismeri és használja. Pepper robot viszont még mindig egy kevéssé ismert megoldás. A szórakoztató tartalmakon kívül nagyon hasznos információkat is kész szolgáltatni. Hobbiprojektekhez is használják, nálunk valamennyi programozó írt már saját programot a robotra. Természetesen ezek nem üzleti célból készültek.

Pepper a humanoid robot.

Pepper robotot más marketing kampányok részeként is alkalmazzák, mint márkanagykövetet. Olyan cégekre lehet gondolni, mint a HSBC, Philips, Nestlé vagy a Renault.

Pepper robot nagy sikere közvetlenségében, kedvességében rejlik. Meghökkentő, hogy egy robottal beszélhetünk, szelfizhetünk. Külseje is tudatosan kialakított, egész megjelenése gyermeki, szemei óriásiak. Viselkedésében is emberszerű, tartja a szemkontaktust, utána fordul az embernek.

Pepper robottal szívesen részt veszünk hasonló rendezvényeken, ahova szakembereink kísérik el őt.