Díjnyertes digitális marketing eszköz a SuperShopnál

Social share

Humanoid robot mint digitális marketing eszköz? A SuperShop és a Netlife Robotics közös humanoid robot projekt keretében fejlesztette ki Super Peppert. Partnerünk az ő segítségével kívánja ismertségét növelni, valamint a vásárlókat hűségkártyájuk használatára ösztönözni.

Pepper robot, mint digitális marketing eszköz egy budapesti áruházban.

A SuperShopról

A SuperShop Kft. Magyarország legnagyobb többpartneres hűségprogramja. A fogyasztók szívesen használják bevásárlásaiknál az általuk kibocsátott kártyát. Fő célcsoportját a 35-50 év közötti családanyák alkotják, hiszen ők azok, akik nagy értékben és nagy mennyiségben is vásárolnak. Egy felmérés azonban kiderítette, hogy a vásárlók egy része elfelejti használni kártyáját, és a pénztárosok sem feltétlenül kérdeznek erre rá.

A SuperShop marketing csapata rendkívül ambiciózus szakemberekből áll. Legfontosabb eszközük a szájreklám, emiatt fontos, hogy hitelesek és innovatívak legyenek a vásárlóik szemében.

Újszerű, különleges marketing megoldásra volt szükségük, melynek segítségével olyan élményt nyújtanak ügyfeleiknek, mely növeli az ismertséget, és emlékeztet a kártya hásznalatára. Fontos, hogy a tükrözze a SuperShop „személyiségét”. Ez az anya archetípusának felel meg, aki gondoskodó, segítőkész, kedves.

Humanoid robot mint digitális marketing eszköz?

Több megoldás is felmerülhet erre a problémára. A cég már használ online felületeket, jelen van közösségi oldalalakon is. Ezeket azonban a többi versenytárs is használja.

Eladótérben lehet használni digitális reklámot, kioszkot, akár egy tabletet is kihelyezhetnek a vásárlóknak, interaktív tartalmakkal. Ezek azonban koránt sem annyira meglepőek. Észrevétlenek maradnak, nem váltják ki az „aha-élményt”.

Super Pepper egy interaktív digitális marketing eszköz. A képen épp egy  vásárlóval beszélget egy bezinkúton.
Super Pepper vásárlóval beszélget egy bezinkúton, Budapesten

A humanoid robot a hagyományos POS eszközöknél erőteljesebb és tovább tartó emlékezést tud kiváltani a vásárlási folyamat során.

A SuperShop Kft. marketing menedzsere, Csongovai Tamás elmondása szerint egy ausztriai áruházban találkoztak először Pepperrel. A humanoid robot üdvözölte a vásárlókat és tabletjén tájékoztató információkat mutatott. Ekkor határozták el, hogy a humanoid robotok eladótéri alkalmazását szeretnék elősegíteni partnereik körében (itt azokra az üzletekre gondolunk, ahol fel lehet használni a SuperShop hűségkártyát).

Az osztrák példán túl még több helyen is használnak Peppert Európában. Nézzük előbb ezeket!

Nemzetközi retail példák

Pepper robotot több kiskereskedelmi egységben is használják marketing célból. A Softbank Robotics, a robot gyártója még egy úgynevezett maszkfelismerő algoritmust is kifejlesztett, a koronavírus járvány következtében. Segítségével a robot képes észrevenni, ha egy vásárló nem visel maszkot. A robot egy biztonságos, érintésmentes megoldás, számos vállalkozás kifejezetten a járvány miatt döntött mellette.

Sonae Sierra digitális marketing eszköze Pepper robot

A Sonae Sierra egy világszerte jelenlévő ingatlankezelő, Dél-Amerikában, Euróbában, Ázsiában és Észak-Afrikában is megtalálható. Colombo Center nevű bevásárlóközpontjuk idén nyáron kezdte el használni Pepper robotot. Számukra a vásárlói élmény növelése volt az elsődleges, de fontos volt, hogy a járvány közepén egy biztonságos, érintésmentes megoldást tudjanak ehhez felhasználni.

Az 1177 olasz textilmárka Pepperrel erősíti digitális csatornáit

Az 1177 olasz márkát 2014-ben alapították, férfi, női és gyerek zoknikkal és sportruházattal foglalkoznak. Ruhaneműik stílusa jellemzi a cég arculatát is: futurisztikus, innovatív, a fizikai csatornák mellett digitális eszközöket is hasznosítanak. Pepper robot alkalmazása náluk sem volt kérdés!

BMW Urban Store és Pepper

A BMW autómárka 2018. árpilisában nyitotta meg az első urban store-t az Egyesült Királyságban. Pepper robottal az ügyfélélményt növelték elsősorban, erre a kiélezett piaci verseny miatt van nagy szükség. A robot társalog a vásárlókkal termék- és boltinformációt nyújt, adatokat gyűjt és egyben elősegíti az értékesítést is.

Egy ilyen jellegű digitális marketing eszköz bevezetéséhez azonban olyan szakemberekre van szükség, akik fő tevékenysége a humanoid robotika, jól értenek a mesterséges intelligenciához, és neurális hálózatokat fejlesztenek.

A humanoid robotok magyarországi főszakértői

Pepper magyarországi viszonteladója a Netlife Robotics. A robot közvetítése azonban másodlagos feladatunk, fő tevékenységünk robotikai és más mesterséges intelligencia szoftverek kifejlesztése. Magyar nyelvű voicebotot, kezelőfelületet és különböző segédprogramokat is készítettünk a robothoz. Ezek keltik “életre” Super Peppert. A robot autonóm módon, külső segítség nélkül lesz képes beszélni, mozogni és más feladatokat ellátni. A gyári verzió csak néhány egyszerű, angol kérdésre képes válaszolni.

A két cég közötti együttműködés még 2019 augusztusában kezdődött. A cél egy ember-robot interfész létrehozása volt, mely eladótéri környezetben is alkalmazható. A robot mesterséges intelligencia segítségével működik. Mesterséges neurális hálója folyamatosan tanul az elhangzott párbeszédekből (természetesen a GDPR szabályait maradéktalanul betartva).

Humanoid robot a SuperShop gárdájában. A képen a Sirha Budapest kiállításon, a Future Store standjánál áll.

A robot arcfelismerő algoritmusok segítségével veszi fel a szemkontaktust és kezdi meg a beszélgetést is. A koronavírus járvány során fejlesztették ki a “maszkfelismerést”, melynek köszönhetően a robot képes észrevenni, ha a beszélgetőpartnere nem visel maszkot. Ebben az esetben illedelmesen megkéri eme hiányosság pótlására. Ez retail környezetben fontos, hiszen valamennyi boltban és áruházban törvényi előírás a maszk viselése.

A robot mellkasán található tabletre webes tartalmak kerültek, mely az ügyfelek által nézegethető, lapozható. Ez kiegészíti a szóbeli kommunikációt. A SuperShop Pepper tabletjét nyereményjátékra használja fel. Ez tulajdonképpen egy önálló webes alkalmazás, melyet a robot indít el. A szerencsésebb vásárlók akár 100 pontot is jóvárírhatnak.

Különdíj az Innovációs Termékversenyen

A SuperShop csapata egy országos roadshow keretében mutatta be közös robotikai fejlesztésünket. Nem csak zártkörű céges rendezvényeken, hanem olyan szakkiállításokon is részt vettek, mint amilyen a 2020. februári Sirha Budapest volt, melyen a SuperShop ügyfelei rendkívül elismerően nyilatkoztak a robotról. Ráadásul a cég Innovációs Különdíjban is részesült.

Az Innovációs Termékverseny különdíja. Super Pepper egy igazán innovatív digitális marketing eszköz.
Az Innovációs Termékverseny különdíja

Összefoglalva: Pepper egy díjnyertes digitális marketing eszköz!

Pepper robot integrációja egy kiváló lehetőség a kiskereskedelem számára is. Pepper robot képes magyarul is társalogni az vásárlókkal, tájékoztatást nyújt a termékekkel és kiegészítő lehetőségekkel kapcsolatban. Élménnyé teszi a vásárlást és segíti az értékesítést. A GDPR rendelkezéseknek megfelelve képes felhasználói adatokat gyűjteni. Tabletje egy remek eszköz kiegészítő webes alkalmazások, nyereményjátékok futtatására.

Szeretné Ön is Pepper robot segítségével növelni vásárlói elégedettségét?