Humanoid robot az érintésmentes gazdaságban

Bár a koronavírus járvány lecsengőben van, sajnos még nem nyugodhatunk meg teljesen. A legtöbb szakértő szerint várható második hullám is. A járvány gazdasági hatásait pedig most kezdjük csak el igazán érezni. Ezzel kapcsolatban számos elképzelés, forgatókönyv látott napvilágot. Elemzők szerint az egyik hosszú távú következmény lehet az érintésmentes gazdaság létrejötte és elterjedése.

Illusztráció: robotok az érintésmentes gazdaságban bloghoz.
Gerd Altmann képe a Pixabay -en.

Mi az az érintésmentes gazdaság?

„A kifejezéssel azt a preferenciát írhatjuk le, ami mentén a fogyasztók a jövőben megítélnek egy döntési helyzetet az egészségügyi kockázat elkerülésére.”

Kis Gergely: A szemünk előtt zajlik az érintésmentes gazdaság születése. Forbes

Ha beütjük az „érintésmentes” kulcsszót a keresőbe, egyre több termék, szolgáltatás jelenik meg. A járvány hatására a fogyasztók egyre jobban kezdik preferálni a kézi érintés, fizikai kontaktus nélkül igénybe vehető ajánlatokat. Egyre több szakértő szerint a szemünk előtt zajlik ennek az „érintésmentes” gazdaságnak a kialakulása, fejlődése.

A Kosárérték.hu cikke szerint Magyarországon már áprilisban megjelent az érintés nélküli csomagküldés. Nemcsak a Foxpost, hanem a Magyar Posta is átállt erre a „járványüzemmódra” mind az ügyfelek, mind munkavállalóik védelme érdekében. Több ételfutár vállalkozásnál is személyes érintkezés nélkül kézbesítik a rendelést. Az MNB pedig 15 ezer forintra emelte a PIN kód megadása nélkül végrehajtható tranzakciók értékét.

Mindezek a példák mutatják, milyen változás megy végbe a szolgáltatások világában.

Humanoid robotok szerepe az érintésmentes gazdaságban

Pepper robot home office-ban

Cégünk szoftvereket fejleszt digitális ügyfélszolgálati megoldásokhoz. Így például a Pepper típusú humanoid robotokhoz. Peppert áprilisban egy magánorvosi rendelőbe állítottuk. A projekt célja kifejezetten az volt, hogy a személyes érintkezés előtt a robot kiszűrje a lehetséges fertőzötteket, ezáltal minimalizálja a munkatársak és a páciensek megbetegedésének esélyét.

A projektből egyértelműen kiderült, hogy Pepper robot egy kiváló lehetőség a fizikai kontaktusok csökkentésére. Ráadásul a vásárlóknak, vendégeknek, pácienseknek egy plusz értéket is teremtünk. Ez a tényező egyre jelentősebb lesz a gazdasági életben. A robot használatának másik gyakorlati előnye, hogy így tényleg védjük munkatársainkat és partnereinket a lehetséges fertőzéstől.

Hangfelismerés

Pepper robot mellkasán szépen feszít egy fekete tablet. Ugyanakkor annak érintőképernyőjét nem muszáj használatba vennünk. Pepper robot ugyanis a Netlife Robotics voicebotjának köszönhetően képes a hangfelismerésre és a beszédszintézisre. Tulajdonképpen a szoftver segítségével beszélgethetünk a robottal, vagy bármilyen más géppel. Ez lehet egy kérdezz-felelek, vagy hangutasítás is. Nyilván nem olyan, mintha egy emberrel beszélnénk, de Pepper robotnál ez nem is lehet cél. Másrészt a hangfelismerés egy jelentős lépés. Rövid időn belül akár el is felejthetjük az érintőképernyőt, billentyűzetet vagy az egeret.

Hol lehet bevetni?

Pepper ügyfélszolgálatos robot. Bármilyen helyen be lehet vetni, ahol fontos a minőségi, élménydús ügyélkiszolgálás. Ahol napi szinten nagy számban merülnek fel rutinkérdések. Ezek megválaszolását lehet automatizálni a robot segítségével. Olyan kreatív tevékenységet, mint az eladás, már nem lehet gépesíteni, viszont a robot maga is lehet eladásösztönző marketingeszköz. Cégünk szakértői főként banki, közigazgatási, egészségügyi, kiskereskedelmi és vendéglátóipari területre ajánlják a megoldást.

Hol lehet beszerezni?

Természetesen nálunk! A lenti gombra kattintva veheti fel munkatársunkkal a kapcsolatot.