Pepper új munkahelye- Interjú Horváth Istvánnal, a HoReCa Ügyvezetőjével
Egy újabb sikeres projekten van túl csapatunk, ugyanis a HoReCa egy Pepper robottal gazdagodott. Kis idő elteltével kérdéseket tettünk fel Horváth Istvánhoz, a HoReCa Ügyvezetőjéhez, aki késségesen bepillantást engedett számunkra és az olvasók számára, hogy milyen tapasztalataik vannak Pepper robottal kapcsolatban.
Milyen feladatokat lát el Pepper a cégnél?
„Pepper a csapatunk legfiatalabb és a legnagyobb érdeklődést keltő tagja. Mindenki számára egyértelmű, hogy Pepper nem kétkezi munkára lett tervezve, és nem is ezért „alkalmazzuk” őt. Számunkra fő előnye a megjelenésében és a kommunikációs képességében rejlik: képes magyarul beszélni a vendégeinkkel. Mindig jókedvű, mindig kedves: bármelyik percben elő tud húzni adattárából egy viccet, de komolyabb témákban is elmerül. Fő célunk vele az, hogy jelenlétével, megjelenésével, tudásával hozzájáruljon a magasabb szintű vásárlói élmény kialakításához. Tervünk, hogy részletes tájékoztatást nyújtson a boltról, a kollégákról, a termékekről: tudásának köszönhetően segítse a vevőinket a megfelelő termékválasztás meghozatalában, több szempontból mutassa be a kínálatunkat, például: alapanyag, kapcsolódó szabályozások, árak, helyettesítő termékek. Röviden összefoglalva: a betérők szakmai kérdéseire tartalmas és kielégítő válaszokat adjon; „ragadja ki” vendégeinket a megszokott világukból; megnyerő modorával, gesztikulálásával és animációs funkcióival (gitározás, szaxofon) örömteli, „futurisztikus” pillanatokat lopjon vásárlóink napjaiba. Adatbázisát folyamatosan fejlesztjük, hogy minél hamarabb elérje a kívánt tudásszintet.”
Milyen fogadtatása volt Peppernek a vendégek részéről?
„Pepper bolton belüli elhelyezését próbáltuk úgy pozícionálni, hogy a betérő látogató azonnal észrevegye és érdeklődés esetén kapcsolatba tudjon lépni vele. Hazánkban nem szokványos jelenség a robot, ennek megfelelően állnak hozzá a vásárlók is. Van a félénkebb csoport, aki kíváncsi, de először nem tud vele mit kezdeni, óvatosan „környékezi” meg. A bátrabbak azonnal kérdezgetni kezdik, hamar belejönnek és záporoznak a kérdések-válaszok. A Pepperrel történő kommunikáció nagyon élvezetes, sok a nevetés-de azért még „robotos”. Általánosságban elmondható, hogy rácsodálkoznak az emberek, és mindenkiből vált ki reakciót-tapasztalatunk szerint ez eddig mindig pozitív volt. Hisszük, hogy a kedvező megítélés a megjelenésének is köszönhető: 120 centis teste, kedves arca és hangja azt az érzetet kelti, hogy egy gyerekkel beszélgetünk.”
Mik a leggyakrabban elhangzott kérdések, amiket a vendégek feltesznek Peppernek? Milyen hangulatot vált ki Pepper a vendégekben?
„Sokszor kérnek tőle vicceket. Az alábbi kérdéseket halljuk a leggyakrabban:
- Hogy hívnak?
- Ki tudsz szolgálni?
- Tudsz segíteni?
- Miért vagy itt?
- Meg lehet Téged venni?
Ahogy korábban már említettem, vannak, akik azonnal megtalálják vele a „hangot”. Van egy vásárlói réteg, aminek a tagjai először „zavarba jönnek”, távolról nézegetik, kell egy kis idő, amíg megszokják. Nem gyakran találkozik az ember humanoid robottal, szóval ez teljesen érthető. Mivel Pepper egy szociális robot és viselkedését tekintve megnyerő, a félénkebbek is hamar feloldódnak. A gyerekek imádják: a minap egy vásárlónk magával hozta a kislányát a boltba: gyerek és robot hamar egymásra talált, nagyon élvezte egymás társaságát, sok volt a nevetés. Pepper egy nagyon izgalmas jelenség cégünk életében, futurisztikus hangulatot teremt.”
Funkcióit tekintve, elégedettek vagytok Pepper teljesítményével?
„Igen, -bár véleményünk szerint még rengeteg kiaknázatlan lehetőség van benne, aminek a segítségével magasabb színvonalú kiszolgálást segíthetünk elő.”
Mik a hosszú távú céljaitok? Szeretnétek több Pepperrel is dolgozni?
„Boltunk mérete nem teszi lehetővé, illetve nem indokolja több robot tartását- emiatt másik Pepper bevonásában jelenleg nem gondolkozunk. Célunk a robot bevezetésével az, hogy ezzel is megkülönböztessük magunkat a versenytársainktól, a megszokottól eltérő, extra szolgáltatást nyújtsunk a HoReCa Center ügyfeleinek. Hosszú távú céljaink között szerepel, hogy marketingkommunikációs és hatékonysági szempontból jobban ki tudjuk aknázni a humanoid robotban rejlő lehetőségeket. Ehhez mindenképpen szükséges, hogy Pepper tudását bővítsük, fejlesszük. Hatalmas munka vár ránk: célunk az, hogy olyan teljes értékű értékesítési kollégát „neveljünk” belőle, aki maximálisan hozzájárul a legmagasabb szintű vásárlói élmény eléréséhez és megtartásához.”
Nagyon köszönjük Horváth Istvánnak a részletekben gazdag interjút. Kívánjuk, hogy sok örömteli évet okozzon a HoReCa családnak Pepper.
Ha szeretnétek több információt megtudni a cégünkről, Pepperről, a humanoid robotról vagy Lénáról, a digital humanról, látogassatok el weboldalunkra, ahol minden információt megtalálsz.