Hangalapú weboldal voicebot használatával
Képzeljük el, hogy a weboldalakon nem kell kattintgatnunk, az oldal keresőjébe pötyögnünk, hanem sokkal gyorsabban, beszéd révén találjuk meg a keresett tartalmat. Képzeljük el, hogy nincs is szükségünk billentyűzetre vagy érintőképernyőre. Felejtsük el őket! Egyszerűen csak elmondjuk a számítógépnek vagy az okostelefonnak, hogy mit szeretnénk megnyitni, mit keresünk, melyik terméket szeretnénk megvenni. Ő (pontosabb az) pedig szóban válaszol nekünk. Futurisztikusan hangzik? Nos, cégünk legújabb fejlesztése hangalapú netezést tesz lehetővé, magyarul.
Voicebot nélkül…
Nekünk, embereknek nagyon sok mindenben kell alkalmazkodnunk a gépekhez. Meg kell tanulnunk használni az egeret, billentyűzetet, érintőképernyőt, ez többeknél hosszú folyamat. Ráadásul nem is csak a gombok elhelyezkedése lényeges, gyorsan is kell tudnunk gépelni, hiszen ezzel sok időt takarítunk meg.
És hogy mennyire sokat? A napokban segítenem kellett a szomszédban élő idős hölgynek, Márta néninek, aki – sok más emberhez hasonlóan – rákényszerült az online ügyintézésre. Kétségbeesetten hívott fel telefonon, hogy segítsek neki. Van otthon számítógépe, de inkább csak „mutatóban”. Még a bekapcsolás megy, a böngészőt meg tudja nyitni, de annak használatakor bizony akadályokba ütközik. Bonyolult, hogy „ide kell kattintatni és oda kell kattintani, én ezt ennyi idősen már nem tudom megtanulni”.
Ekkor gondolkoztam el azon, hogy mennyivel egyszerűbb lenne, ha a platform, melyen Márta néni hivatalos ügyét intéztük, hangalapú weboldal lenne.
De mi is az a hangalapú weboldal?
A hangalapú weboldal olyan céges oldal – ez lehet akár egy webshop oldala, vagy bármilyen más oldal is – melyet hangparancsokkal tudunk irányítani. Nem csak megérti szavainkat, hanem válaszol is nekünk. Például, ha ügyeket intézünk, és nem tudjuk, hogy egy mezőbe melyik adatunkat adjuk meg, akkor nem kell rögtön az ügyfélszolgálatot tárcsázni. Egész egyszerűen szóban megkérdezzük az oldaltól, és ő elmondja, sőt meg is tudja mutatni nekünk. Mindez pedig voicebotunk segítségével lehetséges.
Esetünkben Márta néninek csak annyi lenne a dolga, hogy az ügyintézés során a weboldalnak elmondja, hogy mit szeretne befizetni és bediktálja az adatokat. Ha pedig valamit nem talál, a weboldaltól megkérdezi, és az elmagyarázza.
Kinek éri meg?
A voicebotot az oldalba kell beépíteni, tehát nem az otthoni felhasználóknak – például Márta néninek – kell telepíteni.
Túlterhelt ügyfélszolgálat esetén nyújt nagy segítséget, illetve kiváló megoldás arra az esetre, ha egy cégnél érzik az call center szükségességét, de még nem vágtak bele annak kialakításába. Ez az alternatíva alacsonyabb költségigényű, ugyanakkor később tovább bővíthető call centerrel.
Miért alkalmazzunk hangalapú weboldalt?
Ahogy személyes példámban is szerepelt, sokaknak ütközik problémába az internet használat. Nem csak az időseknek, hanem sok más embernek is meggyűlik a baja az online vásárlással, ügyintézéssel. Túl sok adat van, túl sok mindenre kell odafigyelni, és gyakran a megfogalmazások sem tiszták. Ezek apró kérdések, melyekkel nem érdemes a call centert terhelnünk.
Értékesítés oldaláról gondoljunk bele, hogy jelentős számú vevőt tudunk oldalunkra terelni egy ilyen fejlesztéssel. Akiket eddig online nem tudtunk elérni, mert nem értettek kellő mélységgel az internethez, őket most egy csapásra elérjük, és ki tudjuk szolgálni, viszonylag kis ráfordítással.
Miért a Netlife Robotics?
Hiszünk abban, hogy a jövőben a számítógépek alkalmazkodnak az ember igényeihez. A billentyűzet és az egér – ahogyan korábban is említettem – az ember alkalmazkodása a géphez. Az érintőképernyő már valamivel természetesebb, de még mindig mi alkalmazkodunk a gépekhez. Hangalapú kereséseknél, weboldal használatnál azonban legtermészetesebb kommunikációs eszközünket használhatjuk. Ilyen megoldások már világszerte terjednek, magyar nyelven viszont korlátozottak a lehetőségek. Célunk, hogy Magyarország a nyelvi korlátok miatt ne maradjon le, tudjunk édes anyanyelvünkön beszélgetni a gépekkel.