4YFN: a lehetőségek a kezdő vállalkozásoknak
4YFN esemény
Szeretnénk megosztani veletek 4YFN rendezvényén szerzett tapasztalatokat, benyomásokat és élményeket, amiket Lénával együtt élhettünk meg. Az egész idő alatt az expo tele volt a szakma nagy neveivel, akikkel volt lehetőség nagyon sok érdekes és hasznos párbeszédre.
A szervezés és az egész esemény lebonyolítása nagyon profi módon és ütemben zajlott, ezáltal jó kedélyű, de kissé fárasztó napok voltak, ugyanis átlagosan napi 12 órát töltöttünk kint és nagyon sok interakció, adrenalin párosult ez mellé.
Büszke magyarok
Hogy milyen érzés volt egyedüli magyar startup-ként részt venni az eseményen? Kettős érzéseink vannak efelől, ugyanis hatalmas büszkeséggel tölt el ez a tény minket, másfelől kicsit elszomorít, ugyanis a térségünkből más országok saját nemzeti standdal vettek részt.
A fő témák és Léna
A fő technológiák, amiket bemutattak: VR, AR, ROBOTIKA, CLOUD COMPUTING, viszont emellett nagyon sok startup volt jelen egyedi technológiák.
Mivel Léna, a digitális ügyfélasszisztens volt a mi fő szenzációnk az eseményen, így vele kapcsolatos élményeket is megosztunk. Főleg repterek, bankok és olyan KKV-k érdeklődtek Léna szolgáltatásai iránt, akik valamilyen chatbot alapú rendszert fejlesztenek. A két legtöbbször előforduló kérdés vele kapcsolatban az volt, hogy: Személyre lehet szabni a kinézetét?
Van-e hozzá API?
4YFN következtetések
A 4YFN eseményén tapasztaltak után azt látjuk, hogy fejlődik a mesterséges intelligencia és egyre népszerűbb, viszont a szektor trendjei inkább most a virtuális valóság és a metaverse irányába mozdulnak és fókuszálnak. Ezek a technológiák persze aktívan használják fel a gépi tanulás adta lehetőségeket. Egy biztos, izgalmas időszak elé nézünk most is.
Összességében egy nagyon jó és felejthetetlen élmény volt a Netlife delegációjának mind szakmailag, mind általánosságban véve, reméljük még sok ilyen és hasonló eseményen tudjuk a hazai robotikai szektort képviselni!