Voicebot
A Netlife Robotics legfőbb terméke a magyar nyelven is működő voicebot szoftver. Ez tulajdonképpen egy élőszóban irányítható beszélgető robotot jelent, mely mesterséges intelligencia technológiák segítségével működik. Működésében a beszédfelismerés és -szintézis fontos szerepet játszik. Jövőbe mutató technológia, de miért éri meg ügyfélszolgálaton használni? Oldalunkon erre a kérdésre is választ talál.
A voicebot segítségével a gépekkel tudunk kommunikálni. Egész pontosan egy szoftver robottal, mégis egész emberi módon. Nem csak kulcsszavakat kell mondanunk, hanem ahogy természetes, kerek mondatokat.
A robot segítségével marketing és ügyfélszolgálati feladatokat tudunk automatizálni. Az ügyfelekkel való kapcsolattartás nagy részében rendszeresen ismétlődő kérdések merülnek fel.
Ezek megválaszolására felesleges egy élő ember idejét elpazarolnunk, mikor ugyanazt a robot is képes ellátni. Nem arról van szó, hogy a robot elveszi az ember munkáját: a számítógéphez hasonlóan inkább segít feladataink elvégzésében.
Chatbot vs voicebot
Talán már mindenki számára ismeretes a chatbotok számtalan előnye. Működésük nagyban hasonlít a voicebotéra. Szinte bármilyen platformon használhatunk chatbotokat, feldobhatjuk vele céges weboldalunkat, növelve ezzel az ügyfélményt.
Az oldal látogatói azonnal kapcsolatba léphetnek a vállalkozással, feltehetik termékekkel szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdéseiket – egy robotnak. Éppen ezért nem mindegy, hogy mégis milyen robottal képviseltetjük cégünket.
A voicebot – többek között – ugyanezeket a feladatokat is el tudja látni. Ennél a botnál azonban nem kell pötyögnünk, elég a gép beépített mikrofonját használni, és a robot is élőszóban fog nekünk válaszolni. Ez egy sokkal természetesebb kommunikációs forma az ember számára.
Miből áll a voicebot?
- Hardver: a rendszer minimálisan csak mikrofont és hangszórót követel meg, így ez lehet okostelefon, tablet, de akár humanoid robot is
- Tudásbázis: kialakításához szükséges a partner közreműködése, lehetséges kérdéseket és a robot által megadott válaszokat tartalmazza, ami a Content Manager felülettel folyamatosan változtatható, bővíthető
- Kiegészítő lehetőségek: call center vagy robot műveltető felület (szükség esetén)
A voicebot mögött az alábbi fejlesztések állnak:
- Szövegfelismerés
- Szövegelemzés, nyelvi elemzés
- Válaszgenerálás
- Beszédszintézis
Kiknek ajánljuk?
Elsősorban olyan helyekre, ahol nagy mennyiségben kell rutinkérdéseket megválaszolni. Ilyenek például:
- Call centerek
- Recepciók
- Információs pultok
- Ügyfélszolgálatok
- Stb.
Milyen értéket teremtünk?
A digitalizáció és a mesterséges intelligencia szerepe napjainkban már megkérdőjelezhetlen.
- Stabilitás a nagy fluktuációval rendelkező munkakörökben
- Nagyobb ügyfélélmény
- Költségcsökkentés
- Automatizált kérdőíves felmérések