Humanoid robot projekt a SuperShopnál

Humanoid robot retail területen? A SuperShop a Netlife Robotics által kifejlesztett Super Pepper nevű humanoid robot által kívánja ismertségét növelni, valamint egy speciális problémát orvosolni. A vásárlók mintegy felénél ott van a törzsvásárlói kártyája, azonban sokan közülük elfelejtik használni, illetve a pénztáros sem feltétlenül kérdez rá mindenkinél.

Humanoid robot látható a 2020 februárjában megtartott Sirha Budapest Szakkiállításon.

A SuperShopról

A SuperShop Kft. Magyarország legnagyobb többpartneres hűségprogramja. A fogyasztók szívesen használják bevásárlásaiknál az általuk kibocsátott kártyát. Fő célcsoportját a 35-50 év közötti családanyák alkotják, hiszen ők azok, akik egyrészt nagy értékben vásárolnak, másrészt nagyon lelkesek. Egy felmérés azonban kiderítette, hogy a vásárlók egy kisebb része elfelejti használni kártyáját, és a pénztárosok sem feltétlenül kérdeznek erre rá.

A SuperShop marketing csapata rendkívül ambiciózus szakemberekből áll. Legfontosabb eszközük a szájreklám, emiatt fontos, hogy hitelesek és innovatívak legyenek a vásárlóik szemében.

Újszerű, különleges marketing megoldásra volt szükségük, melynek segítségével olyan élményt nyújtanak ügyfeleiknek, mely növeli az ismertséget, és emlékeztet a kártya hásznalatára. Fontos, hogy a tükrözze a SuperShop „személyiségét”. Ez az anya archetípusának felel meg, aki gondoskodó, segítőkész, kedves.

Miért pont a humanoid robot?

Pepper, a humanoid robot integet a képen.

Több megoldás is felmerülhet erre a problémára. A cég már használ online felületeket, jelen van közösségi oldalalakon is. Ezeket azonban a többi versenytárs is használja.

Eladótérben lehet használni digitális reklámot, kioszkot, akár egy tabletet is kihelyezhetnek a vásárlóknak. Ezek azonban koránt sem annyira meglepőek. Észrevétlenek maradnak, nem váltják ki az „aha-élményt”.

A humanoid robot a hagyományos POS eszközöknél erőteljesebb és tovább tartó emlékezést tud kiváltani a vásárlási folyamat során.

A SuperShop Kft. marketing menedzsere, Csongovai Tamás elmondása szerint egy ausztriai áruházban találkoztak először Pepperrel. A humanoid robot üdvözölte a vásárlókat és tabletjén tájékoztató információkat mutatott. Ekkor határozták el, hogy a humanoid robotok eladótéri alkalmazását szeretnék elősegíteni partnereik körében.

Ehhez a projekthez azonban olyan szakemberekre volt szükségük, akik fő tevékenysége a humanoid robotika, értenek a mesterséges intelligenciához, és neurális hálózatot fejlesztenek.

A projektről

Pepper magyarországi viszonteladója a Netlife Robotics. Nem csak közvetítést, hanem szoftverfejlesztést is végzünk, egy magyar nyelvű voicebotot készítettünk a robothoz. A voicebottal együtt lesz teljes a robot. A gyári verzió csak néhány egyszerű, angol kérdésre képes válaszolni.

A két cég közötti együttműködés még augusztusban kezdődött. A cél egy ember-robot interfész létrehozása volt, mely eladótéri környezetben is alkalmazható. A robot mesterséges intelligencia segítségével működik. Neurális hálója folyamatosan tanul az elhangzott párbeszédekből.

A robot mellkasán található tabletre webes tartalmak kerültek, mely az ügyfelek által nézegethető, lapozható. Ez kiegészíti a szóbeli kommunikációt.

Super Pepper fellépései

A projekt a robot átadásával nem zárult le, hiszen folyamatosan tudunk fejleszteni a neurális hálón, a rendszer tudásbázisát is bővíthetjük a partner igényeinek megfelelően.

A SuperShop csapata egy roadshow keretében élesben demózik partnerei előtt. Nem csak zártkörű céges rendezvényeken, hanem olyan szakkiállításokon is részt vesznek, mint amilyen a februári Sirha Budapest volt. A fogadtatás megérte az áldozatot. A SuperShop ügyfelei rendkívül elismerően nyilatkoztak a robotról. Ráadásul a cég Innovációs Különdíjban is részesült.

A roadshow folytatódik tovább. Cél, hogy a humanoid robot minél több helyen terjessze a hűségprogram jó hírnevét, és emlékeztessen a kártyahasználatra.

Innovációs termékdíj a Super Pepper humanoid robot projektért.